במהלך השנים אנחנו צוברים לא מעט מוצרי ביטוח, קרנות וחסכונות. אחת לתקופה אנחנו משנים את הסטטוס שלנו (במקום העבודה, בתפקיד, בין שכיר לעצמאי ועוד) ואיתם גם משתנות חברות הביטוח בהן הפוליסות שלנו מנוהלות, סוגי הקופות שלנו ומהר מאוד אנחנו עלולים לאבד את הידיים והרגליים במעקב אחרי הכסף שלנו.
מערכת הסליקה הפנסיונית שהקים משרד האוצר היא למעשה תשתית טכנולוגית להעברת מידע, ביצוע פעולות, והעברת כספים במוצרי ביטוחי החיים, הפנסיה והגמל הנועדה לרכז עבורנו את כל המידע שנצבר לאורך השנים. המערכת אינה שומרת ומאחסנת את הנתונים אצלה אלא משמשת צינור לאיסוף המידע מכלל חברות הביטוח, הפנסיה והגמל.
המסלקה מאפשרת לכל אחד לקבל מידע מלא, הכולל בין היתר מצג של כל הכספים שנצברו, לגבי החיסכון הפנסיוני שלו, חשבונות פעילים ושאינם פעילים ולהפקיד כספים באמצעות פורטל אינטרנט ומבלי להזדקק לפנייה ישירה לגופים מוסדיים.
חשוב לדעת כי היום, עפ"י חוק כל הליך חייב לעבור דרך המסלקה הפנסיוניות. איסוף וריכוז המידע באמצעות המסלקה הוא השלב הראשון בכל הליך בו נרצה לטפל בביטוחים שלנו, בקרנות הפנסיה בחסכונות ובקופות הגמל.